جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 8:21 قبل از ظهر

سبوس برنج مناسب برای خوراک گاو

سبوس برنج برای خوراک گاو شیری

سبوس برنج پرچرب برای خوراک گاو های شیری خوش طعم بوده و به مقدار 15 الی 20 درصد در جیره خوراک گاو های شیری مورد استفاده قرار می گیرد.

سبوس برنج را در فرآیند صیقل دادن از جوانه برنج جدا می شود و برای مصرف خوراک دام حدود 14% پروتئین, 12% چربی و 10% فیبر خام دارد. سبوس برنج از مفیدترین و مغذی ترین قسمت های برنج می باشد و در واقع یک انتخاب صحیح و درست برای تغذیه دام می باشد.

سبوس برنج برای گاو

سبوس برنج دامی برای تغذیه گاو گوشتی

از آنجایی که سبوس برنج برای خوراک دام فراوانی بسیار و قیمت مناسبی دارد, افزایش مصرف آن در بین دامداریها بسیار گسترده است. این ماده غذایی برای دام و طیور بسیار غنی است و اکثر مواد مغذی, معدنی و ویتامینها در آن وجود دارد.

 

سبوس برنج در تغذیه گاو

سبوس برنج جزء خوراکهای اصلی برای خوراک دام در سراسر دنیا می باشد. حدود نیمی از دامداریها از این ماده غذایی ارزشمند برای تنظیم سیستم گوارشی دام خود از آن استفاده می کنند. این ماده غذایی ارزشمند در انواع مختلفی و برای مصارف مختلف در بازار موجود می باشد. در ایران نیز در انواع مختلفی تولید می شود و برای مصارف مختلف دام و طیور مورد مصرف قرار می گیرد. سبوس برنج مخصوصا سبوس برنج دامی از نهاده های غذایی مورد علاقه اکثر دامداریها می باشد.

بسیاری از نهاده ها با ترکیب سبوس برنج تبدیل به یک غذای باارزش برای خوراک دام تبدیل می شود.

 

مضرات سبوس برنج برای خوراک گاو

سبوس برنج پرچرب دارای مقدار بالایی روغن می باشد و این روغن دارای مقدار بسیار زیادی لیپاز قوی می باشد. لیپاز باعث فاسد شدن سبوس برنج در استفاده بلند مدت می شود. بنابراین به هنگام خرید سبوس برنج پرچرب آن را در کوتاه مدت و به مقدار مشخص مصرف کنید.

از مضرات سبوس برنج برای دام که بیشتر مورد توجه است استفاده بیش از حد از آن می باشد که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *