جمعه , 31 فروردین 1403 - 1:14 بعد از ظهر

مضرات سبوس برنج برای خوراک طیور

خطرات و مضرات استفاده زیاد از سبوس برنج برای خوراک طیور

از آنجایی که سبوس برنج برای خوراک طیور دارای مقدار زیادی فیتیک اسید می باشد, بسیار زیاد در معرض فاسد شدن قرار می گیرد و قابلیت جذب کلسیم, آهن و روی را در بدن با مشکلاتی روبرو می کند و مضرات هم در پیش خواهد داشت.

برای اینکه مقدار فیتیک اسید را در جیره غذایی دام و طیور کاهش دهیم باید به هنگام مصرف حتما آن را در آب بخیسانیم تا مقدار زیادی از فیتیک اسید آن از بین بود.

بنابراین به هنگام استفاده از سبوس برنج برای خوراک طیور علاوه بر خیساندن به مقدار مناسب از سبوس برنج در جیره غذایی طیور استفاده کنید. توجه داشته که استفاده زیاد باعث بروز مشکلاتی می شود و جذب مواد مغذی مورد نیاز بدن طیور را با مشکل روبرو می کند.

مضرات سبوس برنج برای طیور

چه مقدار از سبوس برنج برای خوراک طیور استفاده کنیم تا از مضرات آن در امان باشیم؟

سبوس برنج از مواد غذایی می باشد که از چندین هزار سال قبل در جیره غذایی طیور وجود داشته و اکنون نیز بسیار استفاده می شود. محققان طی تحقیقاتی که داشته اند متوجه شده که اگر از سبوس به مقدار مناسب در جیره استفاده شود می تواند خواص بی نظیر داشته باشد. سبوس برنج باید به مقدار مشخص برای طیور مورد استفاده قرار بگیرد تا اثرات خود را نشان دهد زیرا استفاده زیاد در دراز مدت مضرات بسیاری را وارد می کند.

مقدار استفاده سبوس برنج برای خوراک طیور گوشتی 10 الی 15 درصد می باشد.

اگر به مقدار مشخص و تعیین شده به صورت روزانه و منظم از سبوس برنج برای خوراک طیور استفاده کنیم می توانیم به جذب ویتامین و مواد مغذی بدن طیور بسیار کمک کنیم.

 

استفاده از سبوس برنج در خوراک مرغ

سبوس برنج نهاده ای مغذی می باشد که در ایران و در شمال کشور به صورت عمده جهت خوراک دام و طیور در کارخانه های تولیدی تولید می شود و توسط مراکز مختلف به فروش می رسد.

بنابراین تاکید می شود که افراد جهت خرید سبوس برنج درجه یک از مراکز فروش سبوس برنج گیلان اقدام نمایند تا از فواید سبوس برنج برای مرغ بهره مند شوند.

استان گیلان از مراکز عمده فروش سبوس برنج می باشد که عمده تولید سبوس درجه یک در این استان به صورت انبوه می باشد.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *