پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 11:15 قبل از ظهر

فواید سبوس برنج برای تغذیه اسب

خواص و فواید سبوس برنج برای خوراک اسب

مقدار انرژی سبوس برنج بسیار زیاد می باشد و اسب با تغذیه سبوس برنج مقدار کالری روزانه خود را از آن تامین می کند.

سبوس برنج به دلیل مقدار چربی بالا میزان اسید لینولئیک (امگا 6), اسید آلفا لینولنیک (امگا 3) و اسید های چرب ضروری که اسب باید توسط جیره غذایی بدست بیاورد را تامین می کند.

اگر اسب کمبود اسید های چرب ضروری داشته باشد با مشکلات پوستی از جمله پوسته پوسته شدن پوست و خشکی و همچنین ریزش مو مواجه می شود, بنابراین اسید چرب ضروری حتما برای اسب به عنوان بافت ضروری محسوب می شود.

سبوس برنج برای اسب

طریقه فروش و فواید سبوس برنج نوع خوب برای تغذیه اسب

محتوای چربی زیاد موجود در سبوس برنج آن را تبدیل به یک مکمل غذایی مهم برای فروش در بین سایر مکمل ها کرده است.

از مزایای مهم دیگر سبوس برنج این می باشد که به آسانی در دسترس می باشد و در مقایسه با اکثر مکمل های پرچرب مانند روغن های گیاهی, سبوس برنج باکیفیت تر, قابل دسترس تر و ارزانتر می باشد که می توان از آن در جیره غذایی و همچنین در تولید کنسانتره ها استفاده کنیم. ترکیب آن در جیره غذایی و ترکیب کنسانتره طعم خوشی به آن می دهد که اسب این طعم خوش را بسیار دوست دارد.

فروش سبوس برنج شمال مجموعه تولیدی تنکا دشت شمال فرآوری شده می باشد یعنی پروتئین درونی که چربی موجود در سبوس برنج را اکسیده کرده باعث فساد آن می شود را غیر فعال می کند.

 

آیا مصرف سبوس برنج برای اسب مضراتی هم در پی دارد؟

از ضعف های سبوس برنج برای تغذیه اسب می توان به میزان کم فسفر و کلسیم در سبوس اشاره کنیم که این امر زیاد خوشایند نمی باشد, چون اسب ها به کلسیم و فسفر بالایی برای تغذیه نیاز دارد.

بنابراین باید سبوس برنج را به همراه نهاده هایی که دارای کلسیم و فسفر بالایی می باشند ترکیب و استفاده کرد تا این کمبود کلسیم و فسفر را تامین کند. از بهترین نهاده های تامین کننده کلسیم یونجه می باشد.

همچنین سبوس برنج به دلیل اثر ملین بالا برای اسب هایی که بدن آنها ضربه دیده است بسیار مفید می باشد.

 

منابع

https://ker.com/equinews/advantages-of-feeding-rice-bran-to-horses/

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *