جمعه , 31 فروردین 1403 - 4:16 بعد از ظهر

تولید پودر ماهی

روش تولید پودر ماهی

برای تولید پودر ماهی از ضایعات ماهی های دریایی که برای انسان قابل خوراک نمی باشند و همچنین از ضایعات ماهی هایی که برای تولید تن ماهی کنار کشیده می شود استفاده می کنند.

این ضایعات پس از انتقال به کارخانه به 3 بخش جامد, روغن و آب تقسیم می شوند.

در مرحله اولیه ضایعات ابتدا حرارت دیده تا پروتئین را منعقد کند و بعد از آن با فشار و پرس کردن روغن و آب را از این ضایعات جدا کرده و پس از جداسازی ضایعات را خشک کرده و در مراحل پایانی آن را آسیاب می کنند تا تبدیل به پودر ماهی برای خوراک دام, طیور و آبزیان شود.

تولید پودر ماهی

تولید پودر ماهی در ایران

کشور ایران با داشتن دریای خزر و دریای خلیج فارس و صید انبوه ماهی از این دریاها نقش عمده ای در تولید پودر ماهی دارد.

این روزها پودر ماهی یکی از حیاتی ترین غذاها برای خوراک حیوان به حساب می آی.این گفته با توجه به ارزش غذایی بالا پودر ماهی بیان شده است.

عمل آوری پودر ماهی خالص در ایران به عنوان منبع پروتئین در جیره غذایی دام, طیور و آبزیان نقش بسزایی دارد.در صنعت مرغداری برای درست کردن دانه مرغی, پودر ماهی نیز نقش موثری ایفا می کند.

 

پودر ماهی دامی

ابتدا برای خرید پودر ماهی دامی باید از تازه بودن محصول مطمئن شوید, پودر ماهی تازه باید دارای رنگ روشن و به صورت خشک باشد و بوی بدی ندهد.

در مرحله بعدی باید از آنالیز محصول مطمئن شده و ببینید که پودر ماهی خریداری شده دارای چه ارزش غذایی می باشد.

از ملاک های ارزش غذایی ابتدا پروتئین می باشد.پروتئین پودر ماهی باید 65 درصد بوده.این پروتئین قابلیت جذب بسیار راحتی دارد.

 

کارخانه تولید پودر ماهی

در کشور ایران کارخانه های متعددی برای عمل آوری پودر ماهی وجود دارند که به صورت فعال روزانه مقدار انبوهی از ضایعات ماهی را تبدیل به پودر با کیفیت برای خوراک دام, طیور و آبزیان می کنند.

از جمله کارخانه های پودر ماهی می توان به کارخانه های پودر ماهی تهران, گیلان, مازندران, جاسک, بندر عباس, ساری, چابهار, اصفهان و … اشاره کرد.

 

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *