پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 9:19 قبل از ظهر

تولید پودر جوجه

تولید پودر جوجه درجه یک

سالانه حجم زیادی از ضایعات کارخانه های جوجه کشی که شامل پوسته خالی تخم مرغ, تخم مرغ های خراب شده, جوجه های یک روزه ناقص و مرده می باشد طی پروسه تولید تبدیل به پودر جوجه می شود.

این ماده طی پخت و آسیاب این ضایعات بدست آمده و به عنوان یک نهاده پروتئینی و کلسیمی برای خوراک دام, طیور و آبزیان استفاده می شود.

استفاده از این ضایعات به عنوان یک منبع غذایی ارزشمند برای خوراک دام های شیری, گوشتی و پرواری استفاده می شود که علاوه بر اینکه ارزشمند واقع شده دارای قیمت مناسبی نیز می باشد که هزینه های خوراک دام را بسیار پایین می آورد.

تولید پودر جوجه

تولید پودر جوجه در گیلان

سالانه مقدار زیادی از ضایعات جوجه کشی از کارخانه های جوجه کشی در سطح استان گیلان باقی می ماند که این ضایعات همانطور که می دانید شامل تخم مرغ های خراب به همراه پوسته های کلسیمی آن و جوجه های یکروزه ناقص و مرده می باشد که جهت دورریز و آسیب زدن به محیط زیست طبق فرآوری های نوین آن را تبدیل به پودر جوجه جهت خوراک حیوانات می کنند.

پودر جوجه گیلان محصول باکیفیت جهت خوراک انواع دام, انواع طیور و انواع آبزیان می باشد که بسیار مغذی از لحاظ پروتئین و ویتامین بوده و هزینه های جیره را پایین می آورد.

 

قیمت پودر جوجه در مازندران

قیمت پودر جوجه در استان مازندران با توجه به نوع تولید آن با هم متفاوت می باشد.پودر جوجه تولیدی اگر بخارپز شده باشد قیمت بالاتر نسبت به سرخ شده آن دارد.

پودر جوجه ای که بخارپز شده باشد پروتئین قابل جذب آن بسیار بالاتر به نسبت سرخ شده آن می باشد.

عوامل دیگری چون قیمت تهیه ضایعات جوجه کشی, تقاضا زیاد, عرضه کم, افزایش قیمت نهاده های جایگزین هم می تواند بر قیمت پودر جوجه تاثیر گذار بشد.

 

تولید پودر جوجه در مازندران

استان مازندران هم یکی دیگر از قطب های تولیدی پودر جوجه می باشد که ضایعات جوجه کشی خود را با دستگاه آسیاب کرده و سپس بخار پز و خشک می کند.

از پودر جوجه به عنوان خوراکی ارزشمند می توانید برای جایگزین نیمی از پودر گوشت و پودر ماهی در جیره استفاده کنید که ضمن کاهش هزینه ها تامین کننده مواد معدنی جیره هم می باشد.

 

تولید پودر جوجه کلسیمی برای خوراک اردک

از پودر جوجه بیشتر برای مصارف طیور تخم گذار مانند مرغ و اردک تخم گذار استفاده می شود.دلیل استفاده عمده از آن وجود کلسیم موجود در پوسته تخم مرغ می باشد.

پودر جوجه برای خوراک اردک به دلیل وجود پروتئین, کلسیم, چربی و مواد معدنی بسیار مقوی می باشد.

پودر جوجه علاوه بر تامین پروتئین بدن اردک تخم گذار باعث بهبود کیفیت پوسته تخم مرغ و همچنین افزایش وزن زرده تخم مرغ می شود.

 

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *