جمعه , 10 فروردین 1403 - 2:58 بعد از ظهر

پودر جوجه گیلان

پودر جوجه گیلان

پودر جوجه گیلان شامل آسیاب پوسته تخم مرغ های بدون نطفه و همچنین محتویات داخل آن و جوجه های تلف شده کارخانه های جوجه کشی می باشد که در دمای 90 درجه آب پز شده و پس از خشک و آسیاب کردن مورد مصرف خوراک طیور تخم گذار و دامها و همچنین آبزیان قرار می گیرد.

پودر جوجه به دلیل پوسته تخم مرغی که در آن موجود می باشد به عنوان یک ماده کلسیمی شناخته می شود.کلسیم پوسته تخم مرغ خیلی خیلی بهتر از کربنات کلسیم خالص جذب بدن حیوان می شود.

پودر جوجه دارای مقدار زیادی پروتئین هم می باشد و انرژی آن هم به نسبت زیاد می باشد و یک منبع غذایی ارزشمند و با قیمت ارزان برای خوراک دام, طیور و آبزیان شناخته می شود.

استفاده حدود چند درصدی در جیره حیوان سبب استحکام استخوان, بهبود عملکرد رشد و همچنین باعث افزایش تراکم استخوان می شود.

پودر جوجه گیلان

خرید پودر جوجه در گیلان

خرید پودر جوجه به عنوان منبع عظیم پروتئین به یک خوراک با ارزش و ارزان قیمت برای خوراک حیوانات بوده.این ضایعات جوجه کشی با پروتئین 20% یک منبع پروتئینی جایگزین برای خوراک در نظر گرفته می شود.

پودر جوجه گیلان برای اردک و همچنین انواع طیور تخم گذار به دلیل منبع پروتئینی و کلسیمی برای تقویت رشد استخوان ها و تقویت پوسته تخم مرغ بسیار مفید بوده.

 

پودر جوجه جایگزین کنجاله سویا در جیره

برای جیره غذایی دام و طیور از عواملی که باید مورد توجه قرار بگیرد تامین پروتئین آن می باشد.از جمله نهاده های تامین پروتئین برای جیره دام و طیور از قدیم تا به امروز که بسیار استفاده می شود کنجاله سویا می باشد.

گرانی کنجاله سویا و تامین آن امروزه به معضلی برای دامداران و مرغداران تبدیل شده است و همین عوامل آنها را وا داشته است تا به دنبال جایگزین مناسب به جای کنجاله سویا باشند.

پودر جوجه گیلان از جمله محصول جایگزین و سرشار از انرژی, پروتئین, کلسیم و چربی می باشد که تمامی نیاز های بدن حیوان را تامین می کند.این نهاده که تشکیل شده از پوسته تخم مرغ, تخم مرغ نابارور و جوجه های مرده می باشد به عنوان منبع پروتئینی می تواند جایگزین سویا تا 10% در جیره استفاده شود.

 

پودر جوجه گیلان مناسب تغذیه آبزیان

از عمده مصرف خوراک آبزیان برای تامین ویتامین ها و عناصر معدنی استفاده از پودر ماهی می باشد که استفاده از آن در جیره به عنوان یک منبع مفید برای تامین اسید های چرب به شمار می رود.

امروزه با رشد صنعت آبزیان تقاضای پودر ماهی بسیار زیاد می شود و با افزایش تقاضا عرضه نیز کم شده و در نتیجه باعث افزایش قیمت پودر ماهی می شود که در این روزها شاهد قیمت بسیار بالا این محصول هستیم که هزینه جیره را بسیار سنگین می کند.

بنابراین پرورش دهندگان آبزیان می توانند به دنبال منبع پروتئینی باشند که پودر جوجه به عنوان یک منبع پروتئینی ارزشمند و ارزان قیمت می توان بخشی از نیاز را برآورده کند.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *