جمعه , 10 فروردین 1403 - 11:17 قبل از ظهر

پودر گوشت در تغذیه طیور

پودر گوشت تغذیه طیور

استفاده از پودر گوشت در تغذیه طیور به دلیل وجود پروتئین زیاد مفید است.پودر گوشت همچنین یک منبع خوب از چربی های سالم را برای جیره فراهم می کند و وقتی که با پروتئین بالا در جیره ترکیب شود منجر به تخم مرغ های بسیار سالم و با زرده های سالم می شود.

البته ما نمی گوییم که باید به حد زیاد تا آنجایی که راه دارد در خوراک طیور از پودر گوشت استفاده کنید.رژیم غذایی طیور باید متعادل باشد و باید تحت نظر جیره نویس از جیره های دیگر نظیر سبزیجات و غلات هم بهره مند شود.

پودر گوشت تغذیه طیور

معایب پودر گوشت در تغذیه طیور

از مشکل اساسی پودر گوشت در تغذیه طیور در مرحله اول می توان به آلودگی پودر گوشت به بیماری سالمونلا اشاره کرد که قبل از مصرف حتما باید آزمایش شود تا فاقد بیماری سالمونلا و انتقال آن به کل گله جلوگیری شود.

در مرحله دوم می توان به میزان بالا فسفر پودر گوشت اشاره کرد بنابراین استفاده بیش از حد از پودر گوشت توازن فسفر جیره را سخت می کند.

در مرحله سوم به قیمت بالا پودر گوشت می توان اشاره کرد که باعث بر گران شدن هزنه تمام شده جیره می شود و همین امر رغبت مرغداران را از استفاده از آن کم می کند.

و در آخر استفاده ذرت و پودر یا آرد گوشت با هم در جیره طیور می باشد که هر دو از نظر اسید آمینه تریپتوفان فقیر بوده و باعث کمبود اسید آمینه طیور می شود.

 

پودر گوشت و استخوان در جیره طیور

پودر گوشت و پودر استخوان ترکیب شده و تشکیل شده از استخوان و گوشت غیر قابل مصرف برای انسان می باشد که در کارخانه حرارت می بیند و سپس خشک می شود و در آخر آسیاب شده و مورد مصرف در جیره قرار می گیرد.

استخوان های استفاده شده شامل استخوان های ریز و درشت دام و طیور بوده و گوشت های غیر قابل استفاده برای مصرف انسانی هم شامل دست, پا, سر, پوست, قلب, ریه و ….

از خواص پودر گوشت برای جیره طیور می توان به پروتئین و چربی آن اشاره کرد.

این محصول دارای لیزین بالا و همچنین به دلیل وجود پودر استخوان در آن میزان خاکستر آن هم نیز بالا می باشد.

 

از چه چیزهای حیوان در تولید پودر گوشت نباید استفاده شود

از شاخ ها استفاده نشود

از سم استفاده نشود

بدون مو و پر باشد

و در آخر بدون هیچگونه محتویات دستگاه گوارشی باشد.

 

منابع

http://www.shivamchem.com/blog/poultry-feed-supplement-meat-and-bone-meal-for-broiler-performance/

 

 

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *