شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 12:18 بعد از ظهر

پودر ضایعات جوجه کشی

پودر ضایعات جوجه کشی

پودر ضایعات جوجه کشی که همان پودر جوجه نام دارد از بقایا و ضایعات دور ریز کارخانه های جوجه کشی تهیه می شود.

این بقایا و مواد اولیه پودر جوجه شامل جوجه های تلف شده, پوسته تخم مرغ, تخم مرغ هایی که در پروسه جوجه کشی به هر دلیلی خراب و بدون نطفه می باشند هستند که در دیگ های بزرگ آب پز می شود و برای پایین آوردن رطوبت و از بین بردن باکتری های مضر آن را حرارت داده تا کاملا خشک شود و به صورت کاملا پودر مورد خوراک دام, طیور و آبزیان قرار می گیرد.

محصول تولیدی دارای پروتئین, چربی, انرژی و کلسیم بالایی می باشد که پروتئین آن 23-26%, چربی 7-11%, انرژی 1400-1600 کیلو کالری و کلسیم 19-23% می باشد.

این ویتامین ها آنالیز حدودی پودر جوجه ای می باشد که شرکت تنکادشت از نمونه تولیدی خود گرفته است.

پودر ضایعات جوجه کشی

پودر ضایعات جوجه کشی مناسب خوراک دام

سالانه مقدار زیادی از ضایعات جوجه کشی در ایران به عنوان مواد ضایعاتی در کارخانه های جوجه کشی بدست می آید.این مواد ضایعاتی شامل تخم مرغ هایی می باشد که برای تولید جوجه یک روزه خراب می شود.از مقدار تخم مرغ های استفاده شده حدود 80 درصد تبدیل به جوجه و حدود 20 درصد آن خراب شده و تبدیل به جوجه نمی شود.

از این مقدار 20 درصد به همراه مقداری از جوجه هایی که تلف می شوند توسط دستگاه خشک و سپس آسیاب می شوند و تبدیل به پودر جوجه برای خوراک دام شده که غذایی سرشار از کلسیم, انرژی, چربی و پروتئین می باشد.

 

پودر جوجه می تواند جایگزین کامل پودر گوشت و پودر ماهی شود

توجه داشته باشید که پودر ضایعات جوجه کشی از لحاظ پروتئین دارای سطح پایینتر و حتی نصف پروتئین پودر گوشت و پودر ماهی را دارد.

بنابراین این پودر جوجه نمی تواند جایگزین کامل پودر گوشت و ماهی شود و می توانید از آن به عنوان جایگزین کمکی به جای نیمی از پودر گوشت و ماهی استفاده شود.یعنی از 100 درصد پودر گوشتی که استفاده می کنید حدود 50 درصد آن را کم کرده و 50 درصد مابقی از پودر جوجه استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که پودر جوجه دارای آلودگی کمتری نسبت به پودر گوشت و ماهی می باشد و همچنین خوش خوراک تر و از لحاظ قیمتی هم بسیار پایینتر می باشد.

 

قیمت پودر ضایعات جوجه کشی

قیمت پودر ضایعات جوجه کشی با توجه به قیمت نهاده های مشابه که پودر جوجه جایگزین کمکی نیمی از آن می شود قیمت گذاری می شود.

از جمله نهاده های تاثیر گذار در قیمت, کنجاله سویا می باشد که در صورت موجود بودن آن در بازار قیمت پودر جوجه به نسبت پایین می باشد ولی در صورت وارد نکردن سویا در بازار تقاضا برای پودر جوجه زیاد می شود و از مقدار آن کم شده و در صورت موجود بودن قیمت آن بسیار افزایش می یابد.

مجموعه ما در اکثر فصول سال پودر جوجه را موجود دارد بنابراین می توانید برای خرید پودر جوجه با ما تماس بگیرید.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *