شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 1:19 قبل از ظهر

پودر جوجه برای خوراک اردک

پودر جوجه برای اردک

پودر جوجه به دلیل مواد مغذی, مواد معدنی و ویتامین هایی که در خود دارد برای خوراک اردک لازم و ضروری می باشد و می تواند به عنوان یک مکمل طبیعی در جیره اردک برای تقویت دستگاه ایمنی استفاده شود.

همانطور که قبلا توضیح دادیم پودر جوجه را از تخم مرغ های بی نطفه و جوجه های ناقص و مرده تهیه می شود که طی مراحل, آسیاب و تحت حرارت زیاد آب پز و سپس خشک می شود و مورد تغذیه دام, طیور و آبزیان قرار می گیرد.

اگر به آنالیز پودر جوجه توجه کنید متوجه می شوید که مقدار کلسیم و پروتئین پودر جوجه بسیار بالا می باشد و عمده مصرف آن برای خوراک اردک های تخم گذار و گوشتی بسیار مناسب می باشد.

پودر جوجه برای اردک

پودر جوجه سرشار از کلسیم برای خوراک اردک

پودر جوجه یک منبع خوب برای تامین کلسیم جیره می باشد.کلسیم برای شکل گرفتن و ضخیم شدن پوسته تخم مرغ و همچنین تشکیل استخوان در جوجه های جوان نقش بسزایی دارد.

اردک های تخم گذار روزانه به حدود 20 الی 30 گرم کلسیم برای شکل گیری پوسته تخم مرغ خود نیاز دارند که می توان از طریقه تغذیه پودر جوجه آن را تامین کنند ولی در صورت تامین نکردن از طریق جیره اردک این مقدار از کلسیم را از بدن خود تامین می کند که بعدها اردک با مشکلات پوکی استخوان روبرو می شود و به مرور زمان کیفیت تخم مرغ ها هم نیز پایین می آید.

 

فواید استفاده از پودر جوجه درجه یک

از فواید و مزایای پودر جوجه درجه یک می توان به درصد بالا کلسیم, درصد بالا پروتئین و قیمت ارزان آن به نسبت سایر نهاده های کلسیمی اشاره کرد که فاقد هرگونه میکروب می باشد.

کلسیم موجود در پودر جوجه باعث بالا بردن میزان استحکام استخوان اردک و بهبود پوسته تخم مرغ اردک می شود.

 

پودر جوجه فرآوری شده برای خوراک اردک

امروزه با فرآوری و پردازش پسمانده های جوجه کشی و تبدیل آن به خوراک ارزشمند و مغذی برای خوراک طیور بسیاری از هزینه های خوراک کاهش یافته است.این پودر ارزان قیمت و فرآوری شده دارای مقدار انبوه از پروتئین, انرژی, چربی و کلسیم می باشد که استفاده درست از آن بسیاری از نیازمندی های خوراک مرغداران و دامداران را تامین می کند.

پودر جوجه به دلیل چربی که دارد زود در معرض فساد قرار می گیرد ولی اگر در دمای 90 درجه سانتی گراد آب پز شود علاوه بر حفظ پروتئین, مواد معدنی و چربی باعث از بین رفتن قارچها و میکروب ها می شود.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *