سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 3:35 بعد از ظهر

مضرات پودر گوشت

مضرات و معایب پودر گوشت برای جیره طیور

از مضرات و معایب پودر گوشت می توان به بیماری سالمونلا اشاره کرد که اگر در فرآوری تولید پودر گوشت, ضایعات گوشتی به درستی پخته نشوند باعث به وجود آمدن باکتری سالمونلا می شوند.

سالمونلا یک باکتری می باشد که در جوجه ها, تخم مرغ ها و گوشت خام می باشد که در صورت مصرف آن باعث مسمومیت غذایی در دام و طیور می شود.

گونه های مختلفی از سالمونلا وجود دارد که از طریق تماس پوست هم این بیماری انتقال می یابد.این بیماری حتی در مرغ های تخم گذار می تواند تخم دانهای مرغ را هم درگیر کند و قبل از تخم گذاری مرغ وارد تخم مرغ آن شود.

تنها راه از بین بردن باکتری سالمونلا پختن آن ماده غذایی قبل از مصرف می باشد.

مضرات پودر گوشت

مضرات استفاده بیش از حد از پودر گوشت در خوراک دام

از مشکلات اصلی می توان به خطر آلوده بودن پودر گوشت به باکتری سالمونلا اشاره کرد که باعث آلوده شدن کل گله می شود.

اسید آمینه تریپتوفان پودر گوشت بسیار کم می باشد که باعث کمبود این اسید آمینه در جیره می شود بنابراین پودر گوشت را باید با نهاده هایی استفاده کنید که میزان اسید آمینه تریپتوفان آنها بسیار زیاد می باشد از جمله سویا, کنجد, غلات, پودر ماهی و ….

و همچنین مقدار فسفر پودر گوشت نیز زیاد بوده و باید با نهاده هایی که دارای فسفر کمتر می باشند استفاده نمود.

 

آیا پودر گوشت برای جیره مناسب می باشد

پودر گوشت یکی از پر مصرف ترین نهاده های حیوانی در جهان می باشد.پودر ضایعات گوشت کشتارگاهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالا می باشد که غنی از ویتامین های C, B, D, K, E و…. می باشد.

پودر گوشت با میزان پروتئین بالایی که دارد مقدار پروتئین حیوان در طول روز را تامین می کند.همانطور که قبلا گفتیم پروتئین از اسید های آمینه تشکیل شده که از عناصر مهم در تشکیل ماهیچه می باشد.

ویتامین B و D پودر گوشت نیز بالا بوده که هر کدام به نوع خود به تقویت سیستم بدنی, تقویت گوارش, تقویت استخوان و جذب کلسیم کمک می کند.

ویتامین A پودر گوشت دارای مواد معدنی مثل آهن بوده که برای رفع کم خونی بسیار استفاده می شود.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *