جمعه , 31 فروردین 1403 - 5:47 قبل از ظهر

سبوس برنج خوراک دام و طیور

چه نوع سبوس برنجی برای خوراک دام و طیور خود انتخاب کنیم

برای انتخاب سبوس برنج برای خوراک دام و طیور باید از سبوس لایه دوم که سبوس برنج قهوه ای نامیده می شود استفاده کنیم.سبوس برنج در فرآیند تولید برنج از خواص بالایی برخوردار می باشد.

این ماده خوراکی برای دام و طیور و حتی انسان دارای مواد مغذی و ویتامین هایی هم می باشد که نمونه هایی از این ریز مغذی ها می توان روی, فسفر, منیزیم, کلسیم, پتاسیم, سلنیوم, آهن, منگنز, فلوک اسید, ویتامین های گروه B, ویتامین E و ویتامین K اشاره کرد.

سبوس برنج خوراک دام و طیور

سبوس برنج سرشار از ویتامین B برای خوراک دام و طیور

برای جیره دام و طیور از نکات اصلی برای خوراکی که سلامت بدن حیوان را تامین کند ویتامین ها می باشند.ویتامین ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام به نوع خود برای سلامتی حیوان مفید واقع شده و همچنین نبود یا کمبود آن در جیره باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

از جمله ویتامینی که بسیار مهم بوده و نقش مهمی در خوراک دارد ویتامین B می باشد.دام و طیور برای بدست آوردن این ویتامین در بدن باید از مواد غذایی تغذیه کنند که سرشار از ویتامین گروه بی باشد.سبوس برنج از جمله مواد غذایی می باشد که انواع ویتامین های مهم گروه B را در خود دارد.

 

علایم کمبود ویتامین B در خوراک دام و طیور

1-باعث از بین رفتن اشتها می شود

2-باعث کاهش وزن می شود

3-ضعف عجیبی در ماهیچه ها ایجاد می کندو باعث فلج عضلانی می شود

4-و….

 

سبوس منبع فیبر غذایی برای خوراک دام و خوراک طیور

از جمله مواد غذایی که دارای فیبر بالایی می باشد می توان به سبوس برنج اشاره کرد.

استفاده از این ماده غذایی فیبر دارد و برای خوراک دام و طیور باعث افزایش حجم مدفوع در آنها می شود .افزایش حجم مدفوع هم از عوامل اصلی برای پیشگیری از یبوست می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده سبوس از جمله مواد غذایی برای درمان یبوست می باشد.جلوگیری از یبوست در دام و طیور از عفونت دستگاه گوارشی نیز پیشگیری می کند.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *