جمعه , 10 فروردین 1403 - 10:50 قبل از ظهر

سبوس برنج برای گوساله

سبوس برنج مناسب برای خوراک گوساله

اگر از لایه دوم و چسبیده به برنج که سبوس برنج نامیده می شود برای خوراک گوساله استفاده کنیم دارای خواص و ویتامین های بسیاری می باشد.این لایه بسیار نازک و به رنگ قهوه ای می باشد و سرشار از ویتامین های گروه B بوده.

میزان فیبر سبوس برنج بالا می باشد و از آن در جیره گوساله برای غنی کردن میزان فیبر جیره نیز استفاده می کنند.

سبوس برنج همچنین دارای پروتئین 14 درصدی و همچنین مواد مغذی نیز می باشد و خوراک مناسبی برای حیوانات بوده و به عنوان یک مکمل غذایی برای افزایش وزن حیوان نیز عمل می کند.

سبوس برنج برای گوساله

روزانه چند درصد از سبوس برنج برای جیره گوساله استفاده کنیم

اگر به ارزش غذایی سبوس برنج توجه کنید و روزانه حدود 15-20 درصد از سبوس برنج در جیره گوساله استفاده کنید همین امر باعث می شود تا مقدار زیادی از نیاز بدنی حیوان به ویتامین E , ویتامین B , فیبر , پتاسیم و اکثر مواد مغذی را رفع کنید.

 

سبوس برنج در تغذیه گاو

در ایران عمده مصرف سبوس برنج برای خوراک دام می باشد.زیرا دام با خوردن این ماده غذایی ارزشمند انرژی و کالری مورد نیاز خود را تامین می کند.

سبوس برنج دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان بوده که این آنتی اکسیدان شامل مواد معدنی مانند توکوترنیول و توکوفرول می باشد.

مقدار فیبر سبوس نیز بالا بوده و دارای پروتئین 14 درصدی نیز می باشد.

از جمله استفاده سبوس برنج در تغذیه گاو وجود اسید های چرب ضروری, فسفر, سلنیوم, پتاسیم, منیزیم, روی, آهن, مس و منگنز می باشد که آن را به یک ماده ارزشمند نیز تبدیل کرده است.

 

خرید سبوس برنج مناسب برای خوراک گوساله

برای خرید سبوس برنج به نکات زیر توجه کنید تا خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید:

توجه کنید که حتما سبوس برنج را به صورت بسته بندی شده خریداری کنید

مطمئن شوید که سبوس فرآوری شده و به صورت خالص از سبوس باشد.زیرا مقدار زیادی از سبوس های موجود در بازار به صورت ناخالص و ترکیب شده با خاک و شلتوک می باشد.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *