سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 11:18 بعد از ظهر

کنجاله پنبه دانه مشهد

کنجاله پنبه دانه مشهد

کنجاله پنبه دانه مشهد با دارا بودن روغن و پروتئین بسیار و همچنین ترکیب غنی از فیبر و انرژی به نسبت سایر نهاده های دام و طیور مورد مصرف خوراک گاو, گوسفند و … قرار می گیرد.

از جمله استفاده کنجاله پنبه دانه در خوراک دام و جود پروتئین ارزشمندی می باشد که در تخم پنبه موجود می باشد.

پروتئین بالا و قیمت ارزان کنجاله پنبه دانه و همچنین آنالیزی که دارد سبب استفاده زیاد جیره نویسان از این محصول در جیره بندی شده است.

از خواص کنجاله پنبه دانه می توان به نسبت زیاد اسید های آمینه که دارد اشاره کنیم که پروتئین شیر را تا حد زیادی تامین می کند ولی از لحاظ کلسیم و فسفر در حد متوسط بوده و تا حدودی کلسیم شیر را تامین می کند.

کنجاله پنبه دانه مشهد

تولید کنجاله پنبه دانه مشهد خوراک دام

برای اینکه کنجاله پنبه دانه تولید شود در ابتدا بذرها پس از برداشت تمیز می شوند و سپس پوسته را از آن جدا کرده و خرد می کنند و در مرحله بعدی دانه ها را می پزند تا روغن از آن خارج شود و در مرحله آخر حجم اضافه دانه های باقی مانده را حرارت داده و رطوبت آن را پایین می آورند و تبدیل به کنجاله برای خوراک دام می کنند.

 

تخم پنبه مشهد خوراک دام

وجود پروتئین کنجاله پنبه دانه باعث شده تا حدود 20% از این ماده غذایی ارزشمند در جیره دام های گوشتی استفاده کنیم.

وجود چربی در کنجاله پنبه دانه باعث هضم راحتتر غذا در دام شده و همچنین باعث انرژی بسیار زیاد در تولید شیر در دام های شیری شده است.

 

مضرات کنجاله پنبه دانه برای طیور

از آنجایی که کنجاله پنبه دانه دارای مقادیر کمی گوسیپول می باشد برای تک معده ای ها مانند طیور زیاد توصیه نمی شود.

کنجاله پنبه دانه وقتی با لیزین ترکیب شود قابلیت جذب خود را از دست می دهد و همچنین اگر با آهن ترکیب شود رنگ زرده تخم مرغ را تغییر می دهد.

 

 

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *