پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 0:16 قبل از ظهر

کاه برنج برای خوراک گاو

کاه برنج برای خوراک گاو شیری

دامداران از کاه برنج برای خوراک علفخواران و نشخوار کنندگان بخصوص گاو به دلیل بالا بردن حجم زیاد غذا در دستگاه گوارش آنها و همچنین صرفه اقتصادی که دارد استفاده می کنند.

کاه برنج از نظر ارزش غذایی بسیار پایین می باشد به این دلیل, موقعی که گرداوری می شود گیاه کاملا رسیده و خشک شده و تمام مواد مغذی خود را به دانه داده است.

برای اینکه ارزش غذایی کاه برنج را بالا ببرید حتما باید آن را با اوره غنی سازی کنید و بعد از کاه برنج در تغذیه دام استفاده کنید. برای غنی سازی 100 کیلو کاه باید 5 کیلو اوره به همراه 1 لیتر آب و 1.5 کیلو نمک را با هم ترکیب کرده و روی کاه بپاشید و بعد پاشیدن روی آن را با پلاستیک بپوشانید و بعد از 15 روز از آن برای خوراک استفاده کنید.

کاه برنج برای گاو

کاه برنج برای خوراک گاو پرواری

کاه برنج از خوراک های اصلی دام در مناطقی که برنج کشت می شود می باشد. امروزه با بالا رفتن قیمت نهاده ها استفاده از نهاده های جایگزین و قیمت مناسب به جای نهاده های گران قیمت بسیار زیاد شده است.

کاه برنج از جمله نهاده های ارزان قیمتی می باشد که در فصل برداشت برای خوراک گاو پرواری فروش ویژه ای دارد.

 

خواص کاه

از خواص کاه برنج برای گاو می توان به فیبر بالا آن توجه کرد و همچنین اگر غنی شود از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد.

 

خرید کاه پرسی برنج

استانهای شمالی کشور از منابع تامین کننده کاه برنج در کشور می باشند. بنابراین برای خرید با قیمت مناسب می توانید کاه برنج را از این استانها خریداری کنید تا قیمت تمام شده جیره را بسیار کاهش دهید.

بهترین فصل برای خرید فصل درو برنج می باشد که مرداد ماه شروع می شود. این فصل از سال کاه برنج دارای قیمت مناسب تری به نسبت سایر فصول سال می باشد.

 

فروش کاه و کلش بسته بندی برنج

بخاطر پایین آمدن هزینه های خوراک دام می توان از کاه و کلش برنج که جزء بقایای اضافی گیاه برنج می باشد به عنوان خوراک دام استفاده کنیم.

مجموعه تنکادشت در نظر دارد که کاه و کلش برنج را با بالاترین سطح کیفیت برای دامدارها در سراسر کشور عرضه می کند.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *