پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 2:16 بعد از ظهر

سبوس گندم برای گاو

سبوس گندم برای خوراک گاو شیری

سبوس گندم یک لایه پوششی بیرونی چسبیده به دانه گندم می باشد که در مراحل پردازش و خشک کردن از آن جدا می شود و برای خوراک گاو ها خوش طعم و بسیار حجیم و تا حدودی ضد یبوست می باشد.

فیبر و کربوهیدرات غیر نشاسته در سبوس گندم موجب جذب بالا آب می شود و همین دلیل بسیار اثر گذار در روده بوده و باعث عدم یبوست در حیوان می شود.

سبوس گندم خوراک بسیار باارزش برای اکثر حیوانات اهلی می باشد.محتوای بسیار بالا پروتئین, چربی و مواد معدنی آن باعث تشکیل عضله در حیوانات جوان و در حال رشد می شود.

سبوس گندم برای گاو

خاصیت سبوس گندم برای گاو شیری

در مراکز پرورش دام های شیری برای افزایش شیر و سوددهی باید در مراحل اول تغذیه مناسب و ارزان قیمتی برای دام خود فراهم کنند.

از آنجایی که سبوس گندم دارای ارزش غذایی بالا می باشد, ترکیب آن با سبوس برنج و همچنین علوفه یک غذای مغذی جهت افزایش شیردهی دام می باشد.

البته توجه داشته که میزان استفاده از سبوس گندم را باید جیره نویس طبق خوراک های دیگری که استفاده می کند مشخص کند.

 

قیمت سبوس گندم درجه یک دامی

قیمت سبوس گندم با توجه به تولید کارخانه و قیمت خود گندم قیمت گذاری شده و روانه بازار می شود.

سبوس یک محصول فرعی می باشد که در بعضی از شهرهای ایران کشت می شود.شکل ظاهری و کیفیت سبوس در قیمت آن بسیار تاثیر گذار می باشد.

عواملی چون عرضه و تقاضا هم بسیار موثر در قیمت گذاری این محصول بوده.

 

چه مقدار از سبوس گندم برای خوراک گاو استفاده کنیم

اگر تا بحال از سبوس گندم در خوراک دام استفاده نکردید ابتدا در دوره های اولیه به صورت کم از سبوس گندم در جیره استفاده کنید .به این معنی که در طول 2یا 3 هفته آینده از 10 تا 15 درصد شروع کرده و سپس به تدریج در هفته های پیش رو تا 30 یا 40 درصد هم می توانید از سبوس گندم در جیره دام استفاده کنید.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *