پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 1:16 بعد از ظهر

پوست بادام زمینی برای خوراک دام

پوست بادام زمینی برای دام

پوست بادام زمینی برای تغذیه دام می تواند تا 20% جایگزین کمکی علوفه از جمله یونجه شود.

میوه بادام زمینی از یک پوسته خارجی در اطراف دانه بادام تشکیل شده است. این لایه خارجی مانند ورقه های کاغذ بوده و به عنوان محصولات فرعی به حساب می آید.

پوست بادام زمینی ضایعات حجیمی می باشند که در تناژ بالا تولید می شوند و در کشور های تولید کننده بادام زمینی اکثر این ضایعات را می سوزانند و دور می ریزند که این امر می تواند به محیط زیست آسیب برساند.

در صورت فرآوری می توان از این محصول در اهداف مختلف از جمله خوراک دام و طیور استفاده کرد.

به دلیل محتوای فیبر بالای پوسته بادام زمینی از آن برای خوراک نشخوار کنندگان بسیار استفاده می کنند.

پوست بادام زمینی برای دام

چه مقدار از غلاف بادام برای خوراک دام استفاده کنیم؟

پوست بادام زمینی از محصولات پرمصرف به عنوان ضایعات فرعی بادام زمینی می باشد که در مناطقی که بادام زمینی کشت می شود به عنوان خوراک برای تغذیه دام مورد مصرف قرار می گیرد.

پوست بادام زمینی از نظر مواد مغذی با یونجه قابل مقایسه می باشد و اغلب به صورت کم در غذای گاو استفاده می شود و مقدار پروتئین و انرژی را تامین می کند.

از پوست بادام زمینی می توان به عنوان منبع علوفه تا 20% در جیره غذایی گاو استفاده کرد.

 

خواص پوست بادام زمینی برای دام

پوست بادام زمینی دارای محتوای بالا فیبر و کربوهیدرات می باشد که اگر آنالیز از آن بگیریم متوجه می شویم که پوسته آن دارای 0.50 درصد پروتئین خام, 59.0 درصد فیبر خام, 2.5 درصد خاکستر و 4.43 درصد کربوهیدرات دارد.

 

قیمت پوست بادام زمینی برای دام

به دلیل اینکه پوسته بادام زمینی از محصولات فرعی می باشد دارای قیمت پایینتری به نسبت خود بادام بوده. این قیمت ارزان ضایعات باعث شده تا بتوان از این محصول ارزشمند در انواع مکمل ها و رژیم های غذایی برای گاوهای در حال رشد و گاوهای شیری استفاده کرد.

پوسته بادام زمینی به دلیل فیبر بالا دارای قیمت مناسبی بوده ولی نباید از آن به عنوان محصول اصلی برای خوراک دام استفاده کرد.

 

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *