پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 9:18 بعد از ظهر

پودر گوشت کشتارگاهی

پودر گوشت کشتارگاهی درجه یک

روزانه در کشتارگاه های دام و طیور مقدار زیادی حیوان کشتار می شود که مقدار زیادی ضایعات باقی می ماند که باید حتما فرآوری شود.این ضایعات برای فرآوری باید در دیگ های بزرگ پخت حدود هفت الی هشت ساعت پخته شوند تا تبدیل به پودر گوشت کشتارگاهی برای خوراک دام و طیور و آبزیان گردد.

در ایران سالانه تعداد زیادی از کارخانه ها به تولید پودر گوشت می پردازند که می تواند وابستگی دامداران و طیور داران به کنجاله سویا را تا حد زیادی کم کند.زیرا پروتئین پودر گوشت 50 الی 55 % بوده و می توان از آن به عنوان جایگزین مناسب برای کنجاله سویا استفاده کرد.

پودر گوشت کشتارگاهی

پودر گوشت کشتارگاهی و نقش آن در جیره دام و طیور

پودر گوشت دامی و پودر گوشت طیوری با دارا بودن پروتئین بالا و دارا بودن چربی خام می تواند نقش بسزایی در تامین انرژی و پروتئین جیره دام و زیور داشته باشد.

پودر گوشت منبع خوب پروتئینی برای تامین اسید های آمینه که شامل ترئونین, لیزین, ویتامین های گروه B و مواد معدنی و همینطور منبع مفید از انرژی می باشد.پودر گوشت انرژی قابل هضم بالایی دارد که استفاده از آن بسیار صرفه اقتصادی دارد.

با فرآوری ضایعات کشتارگاهی و تبدیل آن به پودر گوشت کشتارگاهی و همچنین استفاده از آن در جیره دام و طیور می توانید ضمن آلودگی زیست محیطی هزینه تمام شده جیره را بسیار کاهش دهید.

 

استفاده از پودر گوشت به جای کنجاله سویا در جیره

از آنجایی که اکثر پرورش دهندگان دام و طیور به روش سنتی و با استفاده از منابع پروتئینی معمول و با استفاده از کنجاله سویا پروتئین جیره خود را تامین می کنند.پودر گوشت کشتارگاهی با قیمت نصف کنجاله سویا می تواند هزینه جیره را کاهش و مورد مصرف خوراک دام و طیور قرار بگیرد.

در چند سال گذشته میزان تولید پودر گوشت در ایران دارای رشد بسیار بالایی بوده بنابراین لازم است آنالیز پودر گوشت را مورد بررسی قرار دهید و از آن به جای کنجاله سویا در جیره دام و طیور استفاده کنید.

هدف از این آنالیز مشخص شدن مقدار پروتئین خام, چربی خام, خاکستر خام و تی وی ان آن می باشد.

تی وی ان(TVN) برای سالم بودن منبع پروتئین می باشد که هر چقدر مقدار تی وی ان کمتر باشد به این معنی است که پودر گوشت از لحاظ پروتئین از سلامت بیشتری برخوردار می باشد.

مقدار پروتئین تعیین شده برای پودر گوشت میانگین 220 می باشد.

 

پودر گوشت کشتارگاهی شامل چه چیزهایی می باشد

پودر گوشت کشتارگاهی شامل سر, اندرون, شش, پر, خون, مقدار باقی مانده چربی و لاشه های غیر قابل مصرف برای انسان می باشد که در کشتارگاه ها مورد فرآوری قرار گرفته و در کیسه های 25 کیلویی بسته بندی می شوند.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *