پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 11:15 قبل از ظهر

پودر گوشت در جیره گاو

نقش پودر گوشت در جیره و خوراک گاو

پودر گوشت به عنوان یک ماده آلی می باشد که برای تامین پروتئین در جیره گاو استفاده می شود.این پودر دارای مقداری پودر استخوان, چربی و شامل مقدار زیادی پروتئین می باشد.

پودر گوشت دارای دو نوع 1-پودر گوشت دامی: که شامل ضایعات گوشت دام می باشد 2-پودر گوشت طیوری: شامل ضایعات گوشت طیور

در ایران دامداری ها و مرغداری ها از پودر گوشت به دلیل مقدار زیاد چربی و پروتئین و مزایای دیگری که به همراه دارد بیشتر جهت باروری, تقویت عضلات و تامین کننده انرژی در جیره استفاده می کنند.

مصرف به اندازه پودر گوشت می تواند مواد مغذی فراوانی را به بدن برساند.مصرف حدود 15% از پودر گوشت به همراه علوفه می تواند یک وعده غذایی کامل برای دام باشد.توجه کنید که مصرف بیش از حد می تواند عوارضی هم به همراه داشته باشد.

استفاده از پودر گوشت در جیره علاوه بر اینکه جیره غذایی را غنی می کند, مواد معدنی مثل پروتئین و آهن را جهت بالا بردن قدرت عضلات و خون سازی بهتر را برای بدن دام و طیور تامین می کند.

پودر گوشت در جیره گاو

استفاده از پودر گوشت در جیره گاو جهت بارداری و باروری

مصرف پودر گوشت با تجویز دامپزشک برای خوراک دام توصیه می شود.زیرا دام با خوردن پودر گوشت مواد مغذی مورد نیاز را به بدن و جنین خود می رساند .جنین جهت رشد در شکم حیوان باید پروتئین, ویتامین و مواد معدنی را دریافت کند.

نرسیدن این مواد معدنی به بدن دام می تواند آسیب های جدی به جنین وارد کند.

 

پودر گوشت منبع ویتامین D

پودر گوشت سرشار از ویتامین D می باشد.کمبود کلسیم و ویتامین D در جیره دام باعث بروز مشکلات استخوانی می شود.ویتامین D کلسیم را در بدن حیوان جذب می کند و مناسب برای گوساله های جوان جهت تقویت استخوان بندی آنها می باشد.

بنابراین به مقدار مناسب از پودر گوشت در جیره حیوان استفاده کنید تا علاوه بر تاثیرات دیگر آن سلامت جسمانی حیوان خود را نیز تضمین کنید.

 

استفاده از پودر گوشت در جیره گاو جهت تقویت عضلات

از خواص بی نظیر پودر گوشت کشتارگاهی این می باشد که پروتئین بسیار زیادی دارد و مقداری هم دارای روی می باشد.حیوان با خوردن پودر گوشت مقدار زیادی پروتئین در اختیار عضلات قرار می دهد.

 

مقدار انرژی پودر گوشت و استفاده از آن در جیره گاو

برای سلامت, بدن به مقداری انرژی نیاز دارد.پودر گوشت دارای ویتامین C می باشد که می تواند کربوهیدرات را به گلوکز تبدیل و انرژی مورد نیاز بدن حیوان را تامین کند.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *