چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 6:22 قبل از ظهر

پودر گوشت جایگزین سویا

آیا می توانیم پودر گوشت را جایگزین سویا کنیم

با بالا رفتن نرخ دلار و کمبود نهاده های اصلی همچون سویا در بازار توجه به نهاده های کمکی جایگزین مثل پودر گوشت که از منابع پروتئین حیوانی بالایی برخوردار می باشد بسیار زیاد شده است.

پودر گوشت با آنالیزی شبیه به کنجاله سویا می تواند یک کمک مکمل غذایی بسیار خوب جهت تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن دام , طیور و آبزیان باشد.

البته در صورتی می توانید از پودر گوشت به عنوان جایگزین کمکی استفاده کنیم که نوع درجه یک و خالص آن را تهیه کرده که دارای پروتئین حداقل مثبت 50 باشد.

از خواص پودر گوشت به عنوان یک نهاده جایگزینی می توان به مقدار بالا آمینو اسید و پروتئین آن اشاره کرد که زمینه مناسب برای رشد و نمو حیوان را فراهم کرده که همین فاکتورها ملاک خواص بالا پودر گوشت و مشابه کنجاله سویا را نشان می دهد که می توان از آن به جای سویا استفاده کرد.

پودر گوشت جایگزین سویا

پودر گوشت جایگزین سویا دارای چه قیمتی می باشد

از آنجایی که تولید پودر گوشت در داخل کشور صورت می گیرد قیمت آن تحت تاثیر نهاده های مشابه همچون سویا می باشد.

در روزهای اخیر با گران شدن کنجاله سویا قیمت پودر گوشت هم بالا رفت تا جایی که اکثر کارخانه های تولیدی و کشتارگاه ها از گرفتن سفارش های جدید خودداری کردند.

 

مقایسه آنالیز پودر گوشت و سویا

در جدول زر می توانید آنالیز پودر گوشت و همچنین آنالیز سویا را مشاهده کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا پودر گوشت را جایگزین کمکی سویا کنید یا نه (توجه کنید که این آنالیز حدودی می باشد).

پودر گوشت کنجاله سویا
پروتئین 50-55% 45-50%
کلسیم 4% 4%
فسفر 6% 6%
فیبر 3-5% 3-7%
رطوبت زیر 10% زیر 10%

 

چه مقدار از پودر گوشت را جایگزین سویا در جیره کنیم

می توانید در روزهای اولیه مقدار استفاده از کنجاله سویا در جیره را به 80% رسانده و 20% الباقی را پودر گوشت استفاده کنید و به مراتب مقدار سویا را کم کرده و به مقدار پودر گوشت اضافه کنید تا اینکه تا ماه های اخیر این مقدار را به 50% کنجاله سویا و 50% پودر گوشت برسانید.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *