پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 7:19 قبل از ظهر

خواص تخم پنبه دانه برای خوراک دام

خواص تخم پنبه دانه برای تغذیه دام

از خواص پنبه دانه برای خوراک دام می توان به انرژی, پروتئین و فیبر آن به نسبت سایر مواد خوراکی اشاره کرد. به همین دلیل می باشد که توسط تولید کنندگان شیر و لبنیات به عنوان یک نهاده مقرون به صرفه برای دام های شیرده مورد مصرف قرار می گیرد.

طی مصارف زیاد تخم پنبه دانه تولید کنندگان به این نتیجه رسیده اند که تخم پنبه دانه کامل برای ترکیب کردن با مواد غذایی که مواد مغذی کمتری دارد بسیار عالی می باشد و آن جیره را به یک خوراک متعادل و با قیمت رقابتی تبدیل می کند.

توجه داشته که اگر اولین بار از تخم پنبه برای خوراک دام استفاده می کنید آن را با مقداری ملاس ترکیب کرده و بعد مورد مصرف خوراک دام قرار دهید. به این دلیل که ملاس سبب طعم شیرین تخم پنبه شده و دام تمایل بیشتری به خوردن آن نشان می دهد.

خواص پنبه دانه برای دام

خواص تخم پنبه دانه کامل برای دام پرواری

تغذیه دام پرواری با تخم پنبه دانه کامل می تواند راهی اقتصادی برای کامل کردن چربی, پروتئین و انرژی در رژیم غذایی آنها می باشد.

پنبه دانه کامل را می توان به عنوان یک مکمل پروتئینی و انرژی زا در جیره غذایی دام از آن استفاده کرد.

 

خواص پنبه دانه برای خوراک گاو

تخم پنبه دانه برای تولید کنندگان لبنیات که دارای گله گاوهای شیری می باشند بسیار موثر در تولید شیر آنها می باشد.

تخم پنبه دانه با درصد چربی بالایی که دارد باعث افزایش تولید شیر در گاوهای شیرده شده و چربی شیر آنها را بالا می برد و باعث کیفیت بالا شیر و همچنین باعث ماندگاری بالا آن می شود.

 

انرژی و فیبر با پنبه دانه برای خوراک دام

انرژی بالا تخم پنبه دانه که به شکل چربی می باشد حدود 20 درصد بوده و فیبر آن حدود 24 درصد می باشد که به نسبت سایر نهاده های پروتئینی تخم پنبه دارای انرژی و فیبر بالایی می باشد.

دامهایی که تحت استرس گرمایی می باشند استفاده از تخم پنبه دانه در جیره آنها به دلیل انرژی و فیبر بالا بسیار موثر می باشد.

تخم پنبه دانه دارای خواص متعدد دیگری هم بوده از جمله پروتئین بالا آن که به عنوان یک نهاده پروتئینی گیاهی در جیره مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *