پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 7:55 بعد از ظهر

تولید پودر هسته خرما

تولید پودر هسته خرما

برای تولید پودر هسته خرما در ابتدا هسته خرما را از گوشته جدا کرده و هسته را تحت حرارت قرار می دهند تا خشک شود و بعد آن را درون دستگاه آسیاب کن کرده و آن را به شکل پودری در می آورند و در آخر آن را در کیسه های 25 یا 50 کیلویی بسته بندی کرده و مورد مصرف خوراک دام قرار می دهند.

کشور ایران با در دست داشتن نواحی بیابانی بسیار یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در جهان به شمار می رود.

در آخرهای فصل شهریور حجم زیادی خرما برداشت می شود که از گوشته آن برای مصارف انسانی و از هسته آن برای خوراک دام, طیور و آبزیان استفاده می کنند.

هسته خرما وزنی حدود 10% از وزن کل خرما را تشکیل داده و برای خوراک حیوان استفاده می شود.هسته خرما به دلیل داشتن مواد قندی که دارد ابتدا باید آسیاب شود تا تبدیل به پودر یا آرد هسته خرما شود و مورد مصرف قرار بگیرد.

از خواص پودر هسته خرما می توان به پروتئین 7-9 درصدی , چربی 8.5-9.5 درصدی و انرژی حدود 3000 کیلو کالری آن اشاره کرد که ترکیب آن با علوفه غذایی خوش طعم را برای دام فراهم می کند.

تولید پودر هسته خرما

شرکت تولید پودر هسته خرما باکیفیت

شرکت تنکادشت شمال از بزرگترین تولید کنندگان پودر هسته خرما می باشد که از ویژگی های پودر هسته خرما تولیدی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پودری و نرم

قیمت ارزان

کاملا خشک شده

به صورت فله و بسته بندی شده

بدون آلودگی و تولید شده به صورت کاملا بهداشتی

 

مقدار مصرف پودر هسته خرما در خوراک دام

می توان از این محصول انرژی زا در جیره دام گوشتی به مقدار 25 درصد و در جیره گاو شیری 20 درصد و همچنین در خوراک گوساله های جوان که به انرژی زیادی نیاز دارند تا 15 درصد استفاده کنید.

برای جیره گوسفند و بز هم می توانید تا حدود بر 15 درصد از پودر هسته خرما استفاده کنید و می توان آن را قاطی کاه و یونجه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

 

منابع

https://scialert.net/fulltext/?doi=ajbs.2018.157.164

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *