پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 5:17 بعد از ظهر

کاه و کلش مزارع برنج

کاه و کلش برنج چیست

کاه و کلش برنج همان ساقه خشک برنج می باشد که دارای برگ های باریک می باشد که اطراف دانه برنج را پوشانده و اندازه آن بین 40 الی 50 سانت می باشد.

در فصل برداشت برنج که تابستان می باشد کشاورزان برای برداشت برنج از دستگاه کمباین استفاده می کنند. این دستگاه برنج را از ساقه جدا می کند. ساقه جدا شده توسط دستگاه بیرون انتقال داده می شود.

کاه و کلش دپو شده روی زمین توسط دستگاه پرس دسته بندی می شود و به عنوان مصرف خوراک دام و همچنین فروش در انبار نگهداری می شود.

در کاه و کلش مقدار سیلس بسیار بالا می باشد و همین امر از دلایل استفاده آن در تغذیه دام شده است.

کاه و کلش برنج

قیمت کاه

قیمت کاه و کلش برنج با توجه به کیفیت و نگهداری آن متفاوت می باشد. که برنجی که روی زمین نگهداری می شود با کاه برنجی که در انبار نگهداری می شود نیز قیمت آن متفاوت می باشد. و همچنین وجود علف در کاه پرسی نیز از قیمت آن کم می کند.

 

کاه پرسی برنج خوراک دام

برای بهتر کار کردن دستگاه گوارش دام باید روزانه به مقدار مناسبی فیبر در جیره غذایی آنها ترکیب شود. استفاده از کاه برنج در تغذیه دام می توان این مقدار فیبر را تامین کند.

کاه برنج از علوفه های خشکی می باشد که باید در فصل برداشت به مقدار مناسب در انبار ذخیره شود و از آن در فصل زمستان برای خوراک دام و همچنین گرم نگه داشتن بستر دام از آن استفاده کنیم.

 

خرید کاه و کلش از مزارع برنج شمال

کاه و کلش برنج از جمله نهاده های پر مصرف در صنعت خوراک دام می باشد. در خرید کاه برنج باید توجه کنید که پرس بسته بندی آن دارای رطوبت و کپک زدگی نباشد. زیرا استفاده از کاه رطوبت دار و کپکی و استفاده از آن در جیره دام باعث به وجود آمدن خسارت های مالی بسیار برای شما می شود.

درباره ی admin admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *